Het Museum van Zuilen tímmert niet aan de weg, het héit. Dat levert op internet statistieken op waar we best trots op zijn. Meest opmerkelijk is wel de leeftijdsgroep die we bereiken op Facebook: slechts 23% van onze bezoekers is ouder dan 65!
Het Museum van Zuilen is al lang actief op het internet. De wat voorzichtig begonnen ‘Zuilense Nieuwsbode’ werd een welkome aanvulling op onze uitgebreide internetsite. In 2012 startten we (weer voorzichtig) met regelmatige bijdragen op Facebook. Al snel werd de wekelijkse bijdrage een dagelijkse: iedere dag een bericht gerelateerd aan dezelfde datum met een jaartal ‘van toen’, als het enigszins kan mét een foto.
Vanaf november 2012 plaatsten we ruim 10 jaar vrijwel wekelijks een bijdrage over de Zuilense geschiedenis op de site: Zo is Zuilen. We schrijven met regelmaat pagina’s vol in De Oud Utrechter, en vullen inmiddels menig uurtje met de aandacht die we kregen in de zendtijd van U in wijk Zuilen.
Ook de vele persberichten die we uitstuurden, de linken die we deelden, dat alles zorgde voor publiciteit in heel veel verschillende media: we hadden dus blijkbaar ‘een boodschap’. Het programma ‘Andere Tijden’ Treinen van Nederlandse bodem maakte opnames in het Museum van Zuilen.
Lang niet van al deze ‘hei-werkzaamheden’ zijn statistieken beschikbaar. Maar wel een mooi plaatje van onze resultaten na vier jaar dagelijkse een bericht op Facebook. Dan blijkt dat we gestaag groeien. Inmiddels (vandaag 3 juni 2016) al 1332 keer ge-liked! We zijn daar wel trots op. ook bijzonder vinden we het statistische gegeven dat SLECHTS 23% van de bezoekers van onze Facebookpagina ouder is dan 65 jaar. dan hebben we het er maar niet over dat minder dan de helft van onze fans uit Utrecht komt en zelfs Rusland en Griekenland in de statistieken voorkomen!