Geopend woensdag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur
Terug naar alle evenementen

zaterdag, 5 oktober 2024
WijkReünie Julianabouw

Wéér wat nieuws… een WijkReünie. Dit keer niet in het Museum van Zuilen én op zaterdag!

WijkReünie Julianabouw
Het MUSEUM VAN ZUILEN organiseert al vanaf januari 2010 StraatReünies voor de huidige en voormalige bewoners van een Zuilense straat. In het kader van onze nieuwe tentoonstelling Bouwen voor de Buurt is besloten tijdelijk af te wijken van dit concept en in plaats daarvan de bewoners van een wijk uit te nodigen voor een WijkReünie.
Het spits wordt afgebeten door de Julianabouw, genoemd naar de wijk rond de St.-Josephlaan, gebouwd door woningbouwvereniging ‘Prinses Juliana’.

Zaterdag 5 oktober 2024 WijkReünie voor de (ex)bewoners van de Julianabouw/Josephbouw

De toegang is gratis, maar u dient de eigen consumpties te betalen en daarbij is GEEN PIN mogelijk.

De WijkReünie houden we van 14 tot 17 uur, inloop vanaf 14 uur, om 15 uur een kleine lezing met dia’s over het ontstaan van Zuilen en de wijk. Om 17 uur sluiten we af.

Vanwege de verwachte omvang van het aantal bezoekers is deze keer gekozen voor een andere locatie: SEB-gebouw, Wattlaan 10 3553 GX Utrecht-Zuilen. Voor vragen, bel 06 20565655.

Bij de foto: In het blad Utrecht in Woord en Beeld van 28 augustus 1931 stond deze foto over het jaarfeest van ‘Bouwvereniging Prinses Juliana’. De redactie voorzag de foto van de volgende tekst: ‘Welk een kinderschaar vereenigde de buurtvereeniging ‘‘Bouwvereeniging Prinses Juliana’’ tijdens haar jaarfeest in de St. Josephlaan te Utrecht! Zij zijn haast niet te tellen, al die blonde en donkere kopjes; men kan zien dat er heel wat genoten is bij deze festiviteiten.’ De situatie is wel een beetje gewijzigd. (Tegen mij moet je niet zeggen dat ze ‘haast niet te tellen’ zijn, het zijn er welgeteld 248!) De kinderen poseren voor het hek dat de St.- Josephlaan afsluit. Dat kon nog in 1931, want de straat liep dood. Op de achtergrond kijken we de Marnixlaan in, links en rechts tussen de bomen is nog net een klein stukje Amsterdamsestraatweg in beeld.

• Naam organisator: Museum van Zuilen
  • Telefoonnummer: 06 20565655
  • E-mailadres info@museumvanzuilen.nl
  • Website: www.museumvanzuilen.nl
  • Type: WijkReünie
  • Tijd: 5 oktober 2024 - 14:00 - 17:00
  • Locatie:Wattlaan 10 (SEB-gebouw)
  • Duur:180 minuten

Logo Museum van Zuilen witte letters

Schaverijstraat 13
3534 AS Utrecht

Woensdag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.
Reserveer uw bezoek.

info@museumvanzuilen.nl